♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Bila Ibu Bapa Zaman Sekarang Tidak Pandai Jaga Anak, Begini Jadinya ::

Share
Bila Ibu Bapa Zaman Sekarang Tidak Pandai Jaga Anak,
Begini Laa Jadinya...


kecil2 lagi dah ajar anak hisap rokok...
bila besar2 nanti anak belajar hisap dadah...




aisshh... siapa perlu dipersalahkan bila anak-anak kita jadi macam nih?

A. IBU BAPA
B. JIRAN
C.GURU
D. KAWAN
E. DIRI SENDIRI
F. SEMUA DI ATAS


sila jawab... jawab jangan tak jawab...













::nina says::
masalah keruntuhan akhlak dicanang di sana sini...
yang berpersatuan sibuk berkempen, mencanang itu ini...
walhal dalam rumah sendiri, ada anak perangai begini...
sampai jin setan pun takut nak dekat ke mari...

macam mana laa remaja-remaja sekarang nihh tak begini...
masing2 kena laa jaga tepi kain sendiri...
jangan laa terlampau duk sibuk intip kain orang sana sini...
padahal anak sendiri senyap2 tunggang arak todi...
angkut perempuan sana sini...
siapa nak jawab masa akhirat nanti...
mak bapak sendiri laa yang tanggung nanti...
aisshh...





Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

8 Leave Here, Comments and Lovely Words:

Encik MamaT said... [Reply to comment]

kita patut menjaga tepi kain orang... yang dilarang adalah menjaga dalam kain orang... bukankah budaya tegur menegur itu amalan yang baik dan patut di amalkan.. agama adalah nasihat... kalau semua saling nasihat menasihati... ibu bapa menasihati anak2.. dan diri kita menasihati diri sendiri... :p

nina syakina said... [Reply to comment]

@Encik MamaT


betul2... jaga tepi kain orang tak salah... tapi dok sibuk2 jaga tepi kain orang, tapi kain sendiri dh lusuh, koyak rabak, lupa nak tukar, apa kesss... hihi....
sedih tgk org zaman sekarang mcm tuhh...

Nurhasnatul Nabila said... [Reply to comment]

urmmm... nk slh an saper bila mender cm niyh jd...
xkn kita nk slh an ibu bpa.
ada ker ibu bpa yg nk tgk ank dye mati cepat...

nulhazwany abdul malik said... [Reply to comment]

rase nye mak ayah tak slh jugak..

diri sendiri kot...

asek slh mak ayah je, sian diorg ^^

nina syakina said... [Reply to comment]

@Nurhasnatul Nabila


hoho... mmg laa bkn kesemuanya... tapi kebanyakkannya mcm tu laa... lps tgn... biasanya perkara ini berlaku bila rumah tangga ibu bapa mnghadapi masalah... anak yang jadi mangsa...

nina syakina said... [Reply to comment]

@nulhazwany abdul malik


hihi... haah kan... kesian jekk...

Sophia Rani said... [Reply to comment]

ish bebudak ni... mesti persekitaran mereka tak bagus.. tu sbb boleh isap rokok kan.. huhu

nina syakina said... [Reply to comment]

@Sophia Rani


haah... ni video kt indonesia... mybe btul... persekitaran pun memainkan peranan...huhu