♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Anda Penggemar McD? Tahukah Anda Bagaimana Mereka Memproses McD Di Rusia? ::

Share


Salam Blogger,

Anda Penggemar McD?
Tentu ramai kan penggemar Burger McD... hihi
Tahukah anda, apakah menu yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia?

antaranya ialah:-
McChicken, Spicy Chicken, Chicken McNuggets, Fillet-o-Fish, Big Mac, Cheese Burger, Ayam Goreng McD, Bubur Ayam McD dan sebagainya...
Owhh... Tidak Lupa juga Burger Prosperity!!! hihi


mesti anda suka kan... ngee

Hari ini nina nak kongsi bagaimana
daging-daging keluaran Syarikat McDonald diproses di Rusia...
Kilang mereka sangat sistematik, bersih, cantik dan sangat besar!

:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ::




Inilah kilangnya... MARR RUSSIA...
pengeluar daging-daging segar di Rusia...


Mula-mula, daging beku akan dikisar dahulu di dalam mesin pengisar...


Setelah daging dikisar, pekerja akan kumpulkan ia di dalam tong khas...


Suasana dalam bilik pengisar... sangat bersih... mutu dikawal rapi...


Tong tadi disusun kemas dan teratur...


Kemudian saintis akan datang untuk check kesegaran daging tersebut...


Saintis check laa apa yang patut... hihi


Pekerja-pekerja akan asingkan tong-tong yang telah dicheck oleh saintis tadi...

Kemudian, daging kisar tadi akan dimasukkan ke dalam mesin khas...
apa kegunaan mesin khas ini?


Mesin khas ini akan membuat bentuk daging seperti yang biasa kita lihat tu...


Tu dia... daging yang telah dibentuk... tak nampak ekk?


Tu dia... huhu


Daging tadi akan dibawa ke bilik pembungkusan...


Kemudian daging tersebut akan melalui proses pembungkusan...


Pekerja menyemak label kod untuk memudahkan penghantaran...


Daging-daging yang siap dibungkus, dimasukkan ke dalam kotak...


Kotak-kotak daging tadi akan disterilkan...


Kotak-kotak daging sedia untuk diedarkan ke pasaran seluruh dunia...

(^^)v


Oh yaa... bagi memastikan produk mencapai standard kualiti,
kalau dekat Malaysia nih, macam ISO laa...
pihak kilang akan sentiasa membuat kajian dan penyelidikan
untuk memastikan mutu produk terjamin...


sebahagian produk daging tadi akan disimpan untuk dibuat penyelidikan...


Saintis sedang membuat kajian...





::nina says::
amacam, seronok tak nina bawa korang semua jalan-jalan,
buat lawatan sambil belajar ke Rusia? huhu...
semoga info ini memberi manfaat pada kita semua...
pssttt... Malaysia tak import daging dari Rusia... hihi... jangan risau...


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

18 Leave Here, Comments and Lovely Words:

Eliyana said... [Reply to comment]

huh! terkejut tadi..ingatkan MC D bawak mai daging Russia...kak yana nak tunggu prosperity nih..hehe!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply to comment]

wow!!

camtu rupanya daging diproses..

yayalya said... [Reply to comment]

waaa menariklah...kilang dia pon kms ja, sistematik lagi tue

Cik Diana said... [Reply to comment]

wah.. serOnok.. leh bace n tgk pic..
huhu..
infO berguna..
i lOike. nina..

yaya kechiq said... [Reply to comment]

wahh gitu.. hehee yaya suke mcd.. ^^,
dabel ciss beger

chuu said... [Reply to comment]

hahaha., lawatan smbil belajar :P

Sophia Rani said... [Reply to comment]

haha.. best la lawatan ni.. hehe... suka sgt mcD.. yummy!!

wANieYZ said... [Reply to comment]

hahaha..best la wat lawatan sambil belajar cmni..huhuhu..i'm lovin it...:D

blogz n0ra =) said... [Reply to comment]

oowwhh..egat nak cakap aper tadi...cam2 ke dyer proses..skit j org keje ea?hehe..i like =)

Mizi a.k.a SKELERTOR said... [Reply to comment]

cukup bersih n teratur.. McD malaysia takde tunjuk? jgn controversi dah lah nnt.. hehhe

Mata Hati said... [Reply to comment]

cukup bersih. nak makan pun tanpa was was... ada kerja kosong kat situ tak? huhu

zacky ~786~ said... [Reply to comment]

best yer jejaln kt kilang..~ hehe..

ardinihumaira said... [Reply to comment]

sedap!

PinQib said... [Reply to comment]

ingt cara kotoq td. tp nasib. semua top

PinQib said... [Reply to comment]

ingt cara kotoq td. tp nasib. semua top

KimiCnoL said... [Reply to comment]

bersih gile kilangnya..xmacam kilang..hehe

JOM TENGOK ENTRY BARU
"1.TV series??"

JC said... [Reply to comment]

aku memang suka McD nie, makanan kegemaran :)

anak2melayu said... [Reply to comment]

ini semua poyo... kalau btul mne org yg sembelih lembu tu??? xde kan,,, setakat pic yg mcm ni je wat pe..