♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Daripada Allah Kita Datang, KepadaNya Kita Kembali ::

Share

Sejak dua menjak ini pelbagai peristiwa yang berlaku dalam hidup nina, yang kadang-kadang rasa seperti 'nonsense', tak masuk di akal, kadang-kadang rasa menyesal, rasa hina sangat,
berada di muka bumi Allah ini...

nina perlukan ketenangan...
iya, Sakinah itu telah hilang...
sejak dua menjak ini, kebahagiaan nina
seperti ditarik satu persatu...

Cahaya ketenangan itu telah hilang ditelan bumi,
dibawa bersama tiupun angin dan gelora ombak di lautan...



:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ♥ ::





nina pegang kata-kata ummi, ibu angkat nina,

"kekuatan manusia hanya dapat dinilai setelah mereka diuji dengan pelbagai musibah, dan musibah itu yang akan memberi kekuatan pada umat manusia untuk terus teguh berdiri di bumi yang fana ini"

tapi, mengapa kita diuji sedemikian rupa?

ya Allah, kau berikanlah kekuatan kepada ummiku, supaya dia dapat menerima hakikat itu... semoga roh Ayahanda nina dicucuri rahmat dan diampuni segala dosa...
~~~

SmileyCentral.com

warkah buat ummi,

ummi, andai ummi terbaca ini, nina nak minta ampun dan maaf, sebab tak dapat bersama ummi di waktu susah ummi... pada tanggal 21.11.2010, ayahanda pergi buat selama-lamanya... nina teringin bersama ummi, tapi apakan daya, ummi tahu kan... nina tersepit di sini... hanya doa yang mampu nina titipkan buat ummi sekeluarga...

nina sayangkan ummi, ummi dan ayah sebahagian daripada hidup nina, ummi... ummi, nina disini keseorangan ummi... tiada siapa yang pedulikan nina ummi... selama ini, nina tak mahu susahkan hati ummi... nina pun kena jaga hati mama dan abah nina, ummi...

semenjak awin pergi, nina pengganti anak kesayangan ummi itu... nina pun rasa kehilangan ummi... tapi nina tak nak tunjuk pada ummi... kesedihan nina itu... sebab nina tahu, kalau awin masih ada, dia pun tak nak tengok ummi sedih kan...

kadangkala, nina perasan, ummi tersasul panggil nina, awin, cepat2 nina palingkan muka, sebab nina tahu, ummi masih sedih kehilangan anak tunggal ummi itu... Allah sayangkan dia ummi... Allah juga sayangkan ayahanda, ummi...

Awin, ummi sedang bersedih... nina tak tahu nak buat macam mana... sebab nina takut, nina menambah lagi kesedihan dia... kenapa kamu pergi dulu? nina rasa menyesal sangat2 dulu, sebab terlampau sibuk dengan Politik Kampus, nina terlupa dengan persahabatan kita... nina cuba bahagikan masa untuk kamu... tapi apakan daya, sorang demi sorang orang yang nina sayang pergi meninggalkan nina... kekasih hati, sahabat sejati semua telah pergi... kali ini lebih berat ujian itu...

sekarang ini nina tiada tempat untuk mengadu... kekasih hati? mmm... entah laa... biarlah dia dengan hidupnya... itu hak dia... nina tiada hak untuk mengawalnya... kawan-kawan? semasa kita senang, mereka ada bersama, setelah kita susah, semua tak mengaku kawan... sahabat sejati? mereka pun ada masalah mereka sendiri...

apa yang boleh nina buat?
hanya berserah pada Allah... itu yang paling afdhal...

Daripada Allah Kita Datang, KepadaNya Kita Kembali


nina anak ummi
2.00am 21/11/2010
Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

8 Leave Here, Comments and Lovely Words:

cacing said... [Reply to comment]

sedihnya kisah nina ni... tak pe lah... ini semua dugaan yang Esa... ujian ni yg menentukan kekuatan iman kite pada pencipta sekian makhluk ni... harap nina bnykkan bersabar, walaupun perkataan bersabar ini tak dapat mengurangkan sikit pun kegusaran nina... sape kata nina takde kawan... cacing kan ada... chak! senyum k nina... senyuman tu pembawa kepada setiap penyelesaiyan masalah.... smile always k...

nina syakina said... [Reply to comment]

@cacing

thanks a lot... ^^ terubat sedikit hati yang lara.. insyaallah, esok sembuh dan kembali pada asalnya... kita perlu tersenyum untuk melawan kesedihan... kan?

MysDear said... [Reply to comment]

Assalamualaikum...

Ujian itu, dugaan itu...tanda kita diberi perhatian...Allah sayang.

Syuhairah said... [Reply to comment]

Assalamualaikum

Semoga tabah dalam menghadapi segalanya. Yakinlah yang Allah SWT tahu yang terbaik untuk kita. Sesungguhnya Dia memberi ujian yang mampu untuk kita hadapi... Dia lebih mengetahui kemampuan kita. Semoga sabar & tabah selalu.. dan takziah atas apa yang berlaku..

Eliyana said... [Reply to comment]

jadi anak tabah yer Nina, semoga ada sinar disebalik setiap musibah...amin

nina syakina said... [Reply to comment]

@MysDear


terima kasih my dear... ^^

nina syakina said... [Reply to comment]

@Syuhairah


terima kasih syuhairah ats nasihat berguna itu....

nina syakina said... [Reply to comment]

@Eliyana


insyaallah akak.... nina syg akak...