♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Keseronokan Hari Kantin, Bila Beli Belah Pakai Kertas ::

Share


wahh... hari ini nina nak bercerita tentang
keseronokan Hari Kantin di sekolah mama...
teettt... sekolah mama, sekolah nina juga... hihi




:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ♥ ::





Sabtu lepas, sekolah mama mengadakan Hari Kantin...
apa yang menariknya,
Hari Kantin ini hanya disertai oleh guru-guru...
means Cikgu Cikgi SKS yang menjual pada hari itu...



awal-awal pagi kami dah gerak ke sekolah...
Kami?
mama, nina dan emi... huhu
sampai je di sekolah, terus siap sedia buat persiapan...
gila! orang dah ramai... satu apa pun tak siap lagi...


nihh antara menu yang sold out...
yang paling laris, roti sosej...

kenapa laris? pakai pelaris ke? ekk
sebab semua item di jual hanya RM1!!!
Hahaha... gila kentang!!!



gerai2 lain semua jual mahal2...
mengikut statistik review dan blogwalking... ekk


ni mereka sedang berkumpul untuk sesi cabutan bertuah...
nina antara salah seorang pemenangnya...

KENAPA BERTUAH?

mmm... entah laa... tapi rasanya,
Buat baik di balas baik...

ada cerita di sebalik kejadian...
nak dengar cerita tak? hihi... tak kira nak cerita juga!


~~~~~~
masa nina nak beli kupon a.k.a duit kertas itu,
kupon RM5 je...
seperti biasa, kena isi borang untuk cabutan bertuah,
masa tengah isi tu, ada seorang pakcik ni datang bawa anak dia...
nak beli kupon... anak dia merengek2 lapar,


pakcik: Cikgu, nak beli Kupon RM2?
cikgu: maaf, kami jual kupon RM5 sahaja.
sambil tidak menghiraukan pakcik itu...
nina: Pakcik, mari beli dengan saya.
sambil koyakkan kupon tuhh...
pakcik itu pun keluarkan duit singgit2 dari saku bajunya yang lusuh...
Pakcik: nah duit.
nina: pakcik, tak apa laa... sedekah untuk anak.
cepat2 nina lari! hihi
~~~

tak lama lepas tu, ada orang announce nama nina
untuk cabutan bertuah...
ekk... baru nina faham...
Buat baik di balas baik...
rasa nak nangis je masa cerita kat mama... uhuk2


mama?
ni laa mama nina... yang berbaju hijau itu... huhu


petang, Hari Kantin pun tamat dengan jayanya...
hihi... tuhh hamper menang cabutan bertuah...
sangat bertuah! huhu...


antara guru2 yang sangat sempoi...
dah macam kawan2... hikhik


::nina says::
dulu panggil mereka cikgu,
sekarang, cikgu lagi... hihi...
kerana cikgu akan jadi guru selama-lamanya... huhuhu



Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

2 Leave Here, Comments and Lovely Words:

ASaDa RyutaRo said... [Reply to comment]

waa.. buat baik di balas baik yer. terharu lak dengar citer tu.

yang datang ke hari kantin tu semua pelajar dengan mak ayah ke? ada majlis apa je lagi selain jual2? err..

Atiqah said... [Reply to comment]

k tiqah x g sbb ambik driving class hr tu..huhu