♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Tips Kecantikan: Tips Kurangkan Bintik Hitam Dan Bintik Putih, Blackhead Dan Whitehead ::

Share
Sempena musim perayaan dan cuti sekolah nih,
mula laa masing-masing terhengeh2 nak pergi salon...
buat facial... kan...
tapi bagi orang yang tidak berkemampuan macam nina nih,
buat facial sendiri kat rumah je...
itu yang termampu... hihi

jom buat facial cara nina... ngee



taraa... apa ini?



haa... ini laa kapas muka ataupun bahasa omputihnya facial puffs...
harga dia ada yang murah, ada yang mahal...
pandai2 pilih laa yekk ikut kemampuan... huhu
jangan tertipu macam nina yekk...



bagi yang tiada kapas muka ini, boleh juga pakai tisu biasa...
boleh apa2 sahaja, asalkan kapas... hihi



ambil sebiji telur, pecahkan ke dalam mangkuk
dan tapis untuk ambil putih telur sahaja...
ingat! putih telur sahaja...
kita bukan nak buat roti canai k... hihi
kemudian, rendamkan kapas muka itu tadi
ke dalam mangkuk berisi puti telur tadi...
angkat kapas muka tadi dan picit2 ia untuk keluarkan lebihan telur itu...



kemudian tempek dekat bahagian2 muka yang bermasalah...
biarkan ia sampai ia kering... mungkin lebih dari setengah jam...
ikut tahap kebasahan kapas itu... hihi
kemudian, bila dah kering,
tarik kapas tadi secara perlahan2 dan lihat hasilnya serta merta!
kulit akan lebih licin, tulus dan mulus... hihi
selamat mencuba!


::nina says::
putih telur ini banyak khasiat yekk...
apa khasiatnya?

tungguu episod kecantikan akan datang... hihi



Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

12 Leave Here, Comments and Lovely Words:

Miza Yusof said... [Reply to comment]

thanks dor the tips.
nak cuba jugak lah. hehe

StellaClaire-Richard said... [Reply to comment]

thanks for sharing this. nice info

nina syakina said... [Reply to comment]

@Miza Yusof


hihi... cuba tau miza... memang bestt...

nina syakina said... [Reply to comment]

@StellaClaire-Richard

ur weLcome stella... huhu

MiYOKO TACHIBANA said... [Reply to comment]

pakai putih telur je ye..mesti try niii

Sophia Rani said... [Reply to comment]

tak penah lagi wat cm ni... sebab takut nak letak kat muka.. hehe.. tapi dulu member slalu wat sapu putih telur kat muka.. :)

. . . h u s n a . . . said... [Reply to comment]

nina... bek hati ta ??? ajarkan cne nk buat yg gambar contest jd mcm dkt sidebar nina ni... plz~~

LyNn'Azlina said... [Reply to comment]

zaman belajar dulu selalu buat dgn kwn2..best

ayu said... [Reply to comment]

wahh..bestnye tips kcntikan nie..
simpl n murah..
tenkiu ye nina..
ayu nk cuba la

Amyza_nia said... [Reply to comment]

leh try ni..thnks 4 da info

ardinihumaira said... [Reply to comment]

suka2! lepas pakai ni terus halus licin muka :D

anamizu said... [Reply to comment]

wahh kene try sok nih!! hihi