♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Anda Adalah Manusia Yang Beruntung! Jika... ::

Share

Salam Mesra Dari Nina Syakina
~~~~~~~


Pernahkah kita merasakan diri kita adalah di kalangan orang-orang yang beruntung? Sedarkah kita dengan kemewahan yang kita ada sekarang?


:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ♥ ::




Jika anda mempunyai persediaan makanan, baju di badan, atap di atas kepala dan tempat untuk tidur, maka anda lebih kaya dari 75% orang di dunia. Jika anda mempunyai wang di bank, di dalam dompet maka anda termasuk 8% orang kaya di dunia.

Jika anda bangun di pagi hari dengan diri yang sihat tanpa merasa perasan sakit, maka anda lebih beruntung jika nak dibandingkan dengan sejuta orang yang tak mampu bertahan kerana sesuatu penyakit.

Jika anda tak pernah merasakan bahaya peperangan, kesepian dalam penjara, sakitnya diseksa ataupun peritnya perut menahan lapar yang teramat sangat maka anda lebih beruntung dari 500 juta orang di dunia!

Jika kedua orang tua anda masih hidup, dan anda selalu bersama mereka menghadapi segala kesulitan, maka anda seharusnya merasakan kebahagiaan dan kasih sayang sebuah keluarga.

Jika anda berjalan dengan kepala tegak dan senyum di wajah dan dapat merasa bersyukur atas segala kurniaanNya, maka anda sepatutnya berasa benar-benar bersyukur kerana ada yang sedang menderita dilanda musibah dan sebagainya... BERSYUKURLAH...




::nina says::
Bersyukur dengan apa yang ada...


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

2 Leave Here, Comments and Lovely Words:

nina syakina said... [Reply to comment]

kadangkala, kita tidak selama-lamanya di atas...

tiefazatie said... [Reply to comment]

nina...so sori..nie n3 utk kamu..=)

http://tiefazatie.blogspot.com/2011/01/ifa-dapat-hadiah-dari-china-tau.html

thanx a lot!