♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Filem: Estet By Mamat Khalid Best Dan Menghiburkan! ::

Share
Salam Mesra Dari Nina Syakina
~~~~~~~





nina dah tengok dah Filem Estet,
sangat Best dan Lawak...

filem ini sangat menghiburkan dan banyak mesej yang ingin disampaikan...
mula2 masuk panggung, dalam kepala ini duk fikir, best ke tak filem nih...
berbaloi ke beli tiket sampai harga RM12 termasuk tax,
tapi, ternyata tanggapan nina salah...
filem ini sangat Best!!! baru nina tahu kenapa filem ni boleh menang anugerah... huhu


:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ♥ ::






Pengarah:


Penulis:
:
(Lakon layar)
:
(Cerita Asal)
:
(Scriptwriter)
Lakonan:
:
Farid (Pelakon Utama)
:
Junna (Pelakon Utama)
:
Geetha (Pelakon Utama)
:
Apaa Shashi (Pelakon Pembantu)
:
Yaakop (Pelakon Pembantu)
:
Kak Lina (Pelakon Pembantu)
:
(Pelakon Pembantu)
:
Jayasree (Pelakon Pembantu)
:
Kublai Khan (Artis Jemputan)
:
Maniam (Pelakon Pembantu)
:
Sashi (Pelakon Pembantu)
Krew:
:
(Pengarah Fotografi)
:
(Penyunting)
:
(Pengarah Seni)
:
(Pengarah Seni)
:
(Muzik)
:
(Kesan Bunyi)
:
(Lagu Tema)
Penerbit:
:
(Penerbit)
:
(Penyelaras Penerbitan)
Anugerah:
:
Anugerah Khas Juri 3
:
Pelakon Harapan Lelaki
Anugerah (Pencalonan):
:
Filem Terbaik
:
Pengarah Filem Terbaik
:
Poster Terbaik
:
Penataan Seni Terbaik
:
Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik
:
Sinematografi Terbaik
:
Cerita Asal Terbaik
:
Lakon Layar Terbaik
:
Pelakon Wanita Terbaik

Sinopsis:

Sebuah filem yang mampu mengabungkan kisah penuh aksi, lucu dan tauladan kepada masyarakat Tamil dan Melayu di tanah air!

Kisah bermula apabila Estet Cinta Manis digemparkan dengan berita mengenai perlawanan bola sepak yang akan di adakan bersama Estet Red Cobra yang telah 20 tahun tidak dipertandingkan.

Farid dan Shashi adalah dua orang pekerja estet yang berkenalan sejak lahir. Mereka berdua sering menjadi harapan pekerja estet yang lain untuk menyelamatkan penindasan yang berlaku pada setiap hari oleh kerani estet iaitu Encik Pooniah. Tidak hairanlah seorang gadis cantik, Geetha begitu tertawan dengan heroism dan kebenaran hati Farid dan Shashi itu.

Setiap penghuni estet ingin mewakili estet untuk menjuarai pertandingan itu. Sessi latihan dan pemilihan pemain pun diadakan oleh Subramaniam iaitu bapa Geetha yang dilantik sebagai jurulatih. Pelbagai kerenah dan lebihan gaya yang terpaksa Subramaniam atasi untuk mendidik anak buahnya itu.

Ayah kepada Shashi, Apaa, rupa-rupanya dahulu adalah pemain bola negeri yang sangat mahir tetapi telah berlaku insiden semasa perlawanan bola sepak estet itu dahulu dimana kaki beliau telah di patah tiga oleh Sofi Jikan iaitu samseng estet sebelah yang sengaja ingin menamatkan karier Apaa atas upahan Pooniah 20 tahun yang lalu! Hidupnya kini penuh kekecewaan dan perlawanan bola kali ini disambut dingin oleh beliau.

Tujuan diadakan kembali pertandingan bola itu adalah hasil dari cubaan Pooniah untuk memiliki Geetha sebagai tebusan bagi Subramaniam supaya melangsaikan hutangnya kepada Pooniah. Jika mereka menang di dalam perlawanan itu segala hutang pokok dan bunga Subramaniam akan langsai tetapi jika sebaliknya mereka gagal, Geetha akan menjadi milik Pooniah!

Masalah itu membuat Subramaniam putus asa lalu ingin membunuh diri. Beliau sempat diselamatkan oleh Geetha dan merayu supaya ayahnya itu mencari peluang untuk menyelesaikan masalah itu dengan semangat bukan putus asa.

Permasalahan itu sebaliknya menguatkan lagi semangat setiakawan di antara pekerja estet mereka dan mereka berjanji akan gigih berlatih supaya mereka akan memperolehi kemenangan. Sudah tentu Pooniah dan koncu-koncunya cuba sedaya upaya pula untuk menghalang pasukan Subramaniam dari menang...




::nina says::
thumbs up to Mamat Khalid!!!


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

2 Leave Here, Comments and Lovely Words:

NOOR FATIN said... [Reply to comment]

sy tgk kat pawagam. mmg best!! hee

b a m b a m ' s said... [Reply to comment]

ermmm..tgk gak td..tp rs mcm x best jek..uhuhu..filem aku masih dara lagi beri keinsafan..huhuh