♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Filem: Kurafat Ke Khurafat, Banyak Adegan Kejutan! Terkejut Saya! ::

Share
Salam Mesra Dari Nina Syakina
~~~~~~~



korang dah tengok ke cerita arahan anak Datuk Yusof Haslam nihh?
Kalau tak ada buat apa-apa tuhh,
jom laa tengok cerita nihh... hihi
kita hilangkan kebosanan duduk di rumah... huhu



:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ♥ ::



Syamsul Yusof

(Lakon layar)
(Cerita Asal)
Lakonan:
Johan (Pelakon Utama)
Aishah (Pelakon Utama)
Anna (Pelakon Pembantu)
Rosman (Pelakon Pembantu)
Mak Johan (Pelakon Pembantu)
Jea (Pelakon Pembantu)
Nenek (Pelakon Pembantu)
Bomoh (Pelakon Pembantu)
(Pengarah Fotografi)
(Pembantu Pengarah)
(Penyunting)
(Penyunting)
(Penerbit)



Sinopsis:

Khurafat mengisahkan perjanjian terlarang dan salah satu bentuk penyelewengan dalam aqidah Islam diantara manusia dan syaitan, sesuatu yang amat ditegah dalam agama suci kita. Tapi manusia tanpa mengira akibatnya, membelakangkan Allah, disokong dengan nafsu dendam serakah akhirnya hanyut dengan bisikan syaitan. Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang bekerja sebagai Pembantu Hospital, sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Aishah. Pasangan ini diawal perkahwinan hidup aman dan bahagia namun tanpa disangka trauma melanda di pertengahan jalan. Mereka sering diganggu oleh lembaga aneh. Bermacam-macam usaha telah dilakukan namun gangguan itu tetap berterusan. Ini amat menakutkan mereka lebih-lebih lagi Johan. Kehadiran seorang perempuan tua misteri serta ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan bernama Anna yang bersikap pelik dan menakutkan menambahkan lagi episod trauma pasangan ini. Anna sentiasa menganggu Johan walaupun ketika Johan bersama Aishah. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing. Tidak lama selepas itu Anna ditemui mati bunuh diri dengan mayatnya tergantung. Kematian Anna adalah kemuncaknya perkara-perkara aneh yang berlaku dalam hidup Johan. Bayangan Anna mula menganggu Johan mahupun Aishah. Hidup Johan semakin tertekan. Setelah diasak pelbagai kejadian aneh akhirnya barulah terungkap segala misteri. Johan akhirnya akur dengan kesilapan silamnya. perbuatan Khurafat yang diamalkan kini menuntut haknya dan Johan terpaksa membayarnya dengan harga yang amat tinggi. Kesimpulannya Khurafat adalah satu amalan yang mengalih pergantungan manusia daripada Khalik (pencipta/Allah) kepada makhluk (yang dicipta).


::nina says::
awas bagi yang mempunyai sakit jantung! haha


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

2 Leave Here, Comments and Lovely Words:

mamalieyna said... [Reply to comment]

cam best je kan..citer2 seram ni sukaa..hehe..^_^

nina syakina said... [Reply to comment]

@mamalieyna

tapi nina takot laa mama... uhuk2