♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Parcelku Pecah Semasa Penghantaran Pos Ekspress! Mengapakah? ::

Share


Salam Mesra Dari Nina Syakina
~~~~~~~

mmm... entah laa... nina pun tak tahu nak kata apa
bila tengok gambar ini dari tuan tanah, Padelblog
terkilan, sedih, sebak, semua ada...


macam mana laa boleh pecah kan?
punya laa nina balut jam tuhh berbungkus-bungkus,
siap ada span keras lagi,
dah macam bungkus kain mayat kapan...

alhamdulillah... luarannya tak ada laa calar-balar sangat...
sebab memang plastik covernya tak buka lagi...
tapi, yang sedihnya, isi dalamnya yang rosak!
waaa... kesian kamu, padel!
macam mana laa jarum jam leh tercabut, dan kaca boleh retak?
eee... nina rasa menyesal sangat tak pos dengan kotak dia sekali...
warranty card? jenuh laa nak pergi pos balik ke kilang Jepun tuh...
waaaa...


moral of the story,
pasni kena bungkus tebal-tebal lagi...
hohoho... ^^
ayat sedapkan hati nih...


nih cerita dari tuan tanah,

Semalam petang balik rumah... dapat parcel dari pos express... owh... hadiah dari nina syakina rupenye... hadiah sebab menang GA nina syakina aritu...thanks kepada nina sebab hadiah tersebut...

bukak dari sampul... bile goyang2.... aik... nape cam ade bunyik2 benda tercabot... bile dah kua dari sampul... isk..isk... sedey.... dan atas permintaan nina sendiri... saya upload pic hadiah tersebut...

sume jarum jam dah tercabot dan motor dalam jam tu dah goyang2... nina bagitau barang dalam keadaan sempurna masa dibungkus untuk di pos... dan pastinya... rosak semasa penghantaran... tapi kalau sampai macam tu sekali rosaknye... mesti sampul pos tersebut dilempar-lempar tanpa belas kasihan... uhuhuhu... sayangnye... luaran masih cantik... plastik tak bukak pon lagi... tak dapat nk merasmikan jam baru... sedey...



::nina says::
amende laa yang encik posmen buat
kat parcel nina tuhh agaknya yekk?


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

36 Leave Here, Comments and Lovely Words:

Encik MamaT said... [Reply to comment]

saya pos barang dari penang ke KL.. 3 kotak.. semuanya diselongkar... rasanya mcm ada ja barang ilang.. lagi sial kan...

Miss Izah Mohamed said... [Reply to comment]

pelik gk kan.. takkan dorang tau kot ape yg ade dlm tu.. xpun dorang main campak dr tingkal 10 kot.. tu yg terburai tu.. haishh

MiYOKO TACHIBANA said... [Reply to comment]

erk..pelik dan ajaib la...

for me, tak penah jd lgla...lepas ni, kena berhati2...risau gak kann....posmen ni bukan reti nk jaga brg orang...

Si DauN CeRi said... [Reply to comment]

hish..sayangnye lahai~

tomatokering :) said... [Reply to comment]

kadang2 depa men campak ja . ceq punya hadiah pon depa dok campak je . aishh . sebek bukan brg kaca . huh

azryNaiN said... [Reply to comment]

selamat la bnd nye ade,cume brg rosakkn..
dari ain aritue,brgnye xsampai2,siap tpn pos lg,dye kate da dlvery,tp tak pasti dlveri kt spae.mybe tgn posmen tue kowt..

arep_lockermonth said... [Reply to comment]

susah la kalau dorang buat kerja sambil lewa! bahaya betul!

Zura said... [Reply to comment]

nasiblah nina...ari tue poskan brg kat mber pun ada yg dpt elok ada yg dpt dh retak...tp sedihkan bile hadiah yg kite bg tue jd cm tue..rase cm xpuas hati...

- zuriey - said... [Reply to comment]

memang banyak parcel diorang kena handle hari2..memang main campak je..tulah banrang2 kaca dan berharga kena bungkus elok2

Izwan Ikhmal said... [Reply to comment]

Kesiannyerr.....
huhu....
pernah gak berlaku kt syee.....
emm...
salam ziarah~~
jom laa kee...
http://atokkau.blogspot.com

nina syakina said... [Reply to comment]

@Encik MamaT

mak aiihhh.. truknya!! mcm mna hilang tuhh...

geekz36 said... [Reply to comment]

kesian kat padel. x ada rezeki la tu, sabar ye bro. =)

Entry terbaru: Promosi! Akaun Hotfile 6 Bulan Rm20 Sahaja

nina syakina said... [Reply to comment]

@Miss Izah Mohamed


tuh laa izahh... nina pon tak sure dia maen cmpk dri tingkt bape.... huhu

nina syakina said... [Reply to comment]

@MiYOKO TACHIBANA


tuhh laa... nina pun kena hati2 jgk nihh... huhu

nina syakina said... [Reply to comment]

@Si DauN CeRi


itu laaa psai....syg jekkk....

nina syakina said... [Reply to comment]

@tomatokering :)


tuhh laaa psai... arituh masa nina dpt adiah GA yg frame tuhh, elok jee kacanya... tak berderai2 pun...

nina syakina said... [Reply to comment]

@azryNaiN


uihhh... mcm kes tiefazatie laa nihh... brg2 tak smpai2... isshh2

eima said... [Reply to comment]

kesian nye ...

tp bkn salah posman...sbb kite yg tak tulis fragile kan ...
mmmg la diorg lempar2..sbb surat bkn nye 1 ...

nina syakina said... [Reply to comment]

@arep_lockermonth


nk buat mcm mna... dh kurang 'orang bijak pandai' yg nk jdi posmen... isshh2

nina syakina said... [Reply to comment]

@Zura

tuhh laa... mmg ada rasa tak puas hati bila brg2 yg kita bg tak smpai dgn selamat...

nina syakina said... [Reply to comment]

@- zuriey -


thanks zuriey ats nasihat itu... mmg lepas nihh akan lebih berhati-hati... huhu ^^

nina syakina said... [Reply to comment]

@Izwan Ikhmal

tuhh laa... penat tau bila ditimpa begini... huhu

Peminat Katie Holmes said... [Reply to comment]

banyak jugak dgr cerita. tapi tu la, kena husnuzon.

nina syakina said... [Reply to comment]

@eima

hoho.. tah laa eima... sbb guna post ekspress... tak tahu plk kena tulis fragile... isshh2

nina syakina said... [Reply to comment]

@Peminat Katie Holmes

tuhh laa... mmg kena husnuzon selalu bila guna servis nihh...huhu

nina syakina said... [Reply to comment]

@geekz36

tuhh laa... kesian benor kt padel tuhh... isshh2

deeya_shouranlee said... [Reply to comment]

pernah mengalami nasib yang sama.. huhu.. cantek pulak tu hadiahnya.. nie bukan kes campak dah nie.. nie kes pijak asernyer.. kalau caampak, jam macam tu tak kan la sampai jadik gitu... sangat sedey kan.........

Zaiya said... [Reply to comment]

posmen tuh x pernah nampak parcel kott...

[S]itie [B]Um [B]Um said... [Reply to comment]

boleh komen kat pos malaysia/pos laju tu

izfanora said... [Reply to comment]

sedihnya.. wat r report..

ardinihumaira said... [Reply to comment]

barangan macam tu memang kena bungkus elok2 dear... dan mesti guna pos laju... kalau guna pos ekspress memang tak okay sebab pos ekspress hanya untuk dokumen je sebenarnya. jadi kalau ada kerosakan mereka tak akan tanggung coz kat sampul dah tertera hanya untuk dokumen... setakat dni guna perkhidmatan pos malaysia tak de barang rosak kecuali lambat sampai... :)

tiefazatie said... [Reply to comment]

erm..ciannya...ifa prnah ilang barang gak nie..kena curi..huhu..sadis gle!

Yati said... [Reply to comment]

Setuju dengan pendapat ardinihumaira. Pos ekspress untuk paper/dokumen je. Kalau nak guna pos malaysia, guna pos laju. Itu pun, balut dengan bubble plastik tu dulu. Jam yang datang dengan kotak, biar la duduk dalam kotak. Guna courier pun bagus juga. Lebih selamat.

deeya_shouranlee said... [Reply to comment]

ooo... ye ker... hmmmm.. patut la... ingatkan ekspress pown boleh jugak.. huhu..patutla uncle tu tanyer kenaper hantar barang kaca.... tp, sedey jugak.. huhuhuhu...

deeya_shouranlee said... [Reply to comment]

ooo... ye ker... hmmmm.. patut la... ingatkan ekspress pown boleh jugak.. huhu..patutla uncle tu tanyer kenaper hantar barang kaca.... tp, sedey jugak.. huhuhuhu...

paDel said... [Reply to comment]

saye lagi la sedey....uhuk...uhuk....takpe la..takde rejeki nk pakai jam jepon kot...pakai jam pasar malam je lah nampaknye