♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Amaran! Air Kickapoo Yang Selalu Minum Itu Adalah Haram? Kenapa? ::

Share

Salam Blogger,
Pernahkah anda lihat air minuman ini?
nina pernah minum, itupun masa itu,
memang dahaga sangat2...

tapi tadi ada kawan nina beri email nina...
dia kata air Kickapoo ini haram!



Pengumuman penting untuk UMAT ISLAM semua, sebenarnya air kickapoo bergas yang selalu di minum rakyat di Malaysia ini berasal dari syarikat ARAK, nama syarikat adalah MONARCH BEVERAGE... syarikat ini telah bekerjasama dengan Syarikat PERMANIS untuk memasuki pasaran Malaysia.



nina cuba research, dan dapati ada maklumbalas
daripada wakil syarikat mereka...
mmm... entah laa... korang baca laa sendiri,
klik pada gambar untuk tumbesaran...
nina tak nak komen banyak2...
yang pasti, owhh nina tak nak sentuh dah air ini...

(^^)v


KLIK SINI untuk ke Homepage syarikat.


::nina says::
elakkan diri daripada perkara syubhat...
syubhat means ragu-ragu tentang kebenaran...


new update:
THANKS a lot to Syakir
kerana memberi info maklum balas...
seperti dilihat di atas,
nina tidak menyatakan sama ada keterangan
email tersebut benar atau pun tidak...
nina mahu semua pembaca menentukannya sendiri...

ini sebahagian maklumat daripada info ini... KLIK SINI


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

16 Leave Here, Comments and Lovely Words:

faz_e said... [Reply to comment]

Larh yeke? emmmmm

Zaer!! said... [Reply to comment]

Bahaya ni.fuh! thanks nina bagitahu.;p

una said... [Reply to comment]

waa! pnh dgr gak dlu, rupanya btol.. thnks for da info dear :)

MingMing said... [Reply to comment]

i tengok tin tu macam tin heineken tu i tak minum.. rupenye memang dari sykt arak..huhu

Eliyana said... [Reply to comment]

bagus info ni...


*walaupun tak minum

PinQib said... [Reply to comment]

daddy qib suke giler air ni,. camneeeee

chuu said... [Reply to comment]

erkk., mak chuu suke air ni l0r >.<

fatin hanani said... [Reply to comment]

hehe fatin boleh2 mlompat ni..kira shat la hehe

fatin cri shtbx x jmpa..
2komn tag ni..awt x tau..tiba2 ja shoutbox tu hilang hehehe

emm air ni dr syrt berark..
btoi ka..
haihh penah minum
eyy x mo dah ehh hehe

juliet. said... [Reply to comment]

alamak. kna alert la len kli ni. btw, thanks for d info nina!

syakir said... [Reply to comment]

1st time tgk blog ni...menarik gak..
rasenyer info psl kickapoo ni mungkin ade salah paham...
cuba rujuk link nih jurnal halal

dak kecik a.k.a iza said... [Reply to comment]

hah??biar betol??
waaa...kenapa kerajaan x alert pasal ni awal2??sedey uh..

kecik say~its is one of my favourite drink...feel so sin.. T_T

Sophia Rani said... [Reply to comment]

laaa.. yeke..??? dulu selalu minum tau

omurice said... [Reply to comment]

info yang bagus..Omu xtau pun..ni baru tau...selalu gak minum...pasni memang xnak minum dah...sebelum ni Omu perasan Pringles jer..sbb xde tanda halal dan owner company gamble punya..

misz mas said... [Reply to comment]

uwaaa..rupenye kikkapo camnie..sob2,pas ni takmo mnum daa..thank ye nina sbb gtaw..

yana said... [Reply to comment]

adess..cuba korg baca jurnal halal yg syakir bg tu...

nina syakina said... [Reply to comment]

@yana

yup, sila baca yupp... dah fikirkan baik... yang mana betul, yang mana salah... huhu ^^