♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Saya Menjadi Korban, Episod Kemeriahan Hari Raya Aidil Adha Di Kampung, Saidon's Family ::

Share
Salam Blogger? Ingat saya lagi tak?
alaa... saya nihh...

haa... saya laa nihh...
tapi sekarang saya dah bertukar menjadi ini...
v
v
v
v
v
taraaa...

saya dah bertukar jadi rendang!!! hihi
nak tahu bagaimana saya boleh bertukar menjadi rendang?
ikuti kisah saya ini...
~~~~


Pada malam sehari sebelum raya,
orang lain dok sibuk2 masak lemang, masak ketupat,
tuan saya masak ini...

apa laa... masak spagetti for dinner di malam raya?
apa kess? isshh... isshh...

kesian tuan saya semalam...
berjaga sampai lewat malam semata-mata untuk masak
makanan yang sedap2 ini untuk dibawa ke kampung...
ini antara menu yang tuan saya masak...
simple jerr... tapi sedap!

kek cokelat

tapai

puding caramel kesukaan tuan saya! sold out!

antara banyak2 menu, gulai pucuk paku opah laa paling the best! huhu


antara menu kuih raya... macam2 ada!!!


(^^)v

bangun pagi raya, selepas sembahyang raya,
sempat posing dulu di rumah...

picture nihh saya laa yang tolong tangkapkan... hihi

tuan saya balik ke kampung di Kampung Bendang Kering,
Kuala Kangsar, Perak...

Ini laa kampung tuan saya...
aman... damai... tenang je kan bila duduk di kampung...
tapi...
ketenangan itu hanya sementara...

ini kerana saya sedang menunggu giiran untuk dikorbankan!!!
banyak kawan2 saya di sini...
sempat juga kami berborak kosong...
saja melepaskan rasa takut dan tension...
saya bukan takut untuk disembelih,
tapi nervous sebab ramai sangat orang tengok... malu!

ini laa tuan saya yang sentiasa sabar menunggu saya... huhu

tuan saya bersama kak nur sempat posing2 lagi... hikhik

hari semakin panas... dah tengahari, mesti laa panas... huhu
makin ramai orang datang...
macam2 mereka bawa...
tikar, air, makanan, pinggan dan macam2 lagi laa...
aisshh... dah macam nak pergi picnic... huhu

selepas beberapa jam menunggu,
akhirnya selesai juga saya...
alhamdulillah... syukur...
akhirnya, dapat juga saya menjadi mangsa korban aidil adha kali ini...

haa... masa nih mereka tengah lapah2 daging saya...
time nih saya dah tak ingat apa2 dah...
sedar2 jekk saya dah jadi rendang!!! waaa!!!

~~~~
ini laa antara sanak saudara yang ada di kampung...
dari sekecil2 anak, sampai laa sebesar2 budak,
semuanya ada di kampung... huhu

ini laa aktiviti mereka, ketika sedang menunggu mak2 bapak2
menyiapkan makanan untuk makan2...

Owh yaa...
antara menu yang ada pada petang tuh adalah seperti,
lemang, rendang, nasi himpit, kuah kacang, laksa, mee kuah, nasi dan kari ikan, sup tulang, rendang tok, kek Secret Recipe, tapai, kek cokelat, puding caramel dan macam2 lagi laa... huhu

sempat lagi bermain UNO... isshh... isshh...
dari kecil sampai besar join main...


antara kenangan yang tidak boleh dilupakan,
apabila kami bermain UNO beramai2...
siapa kalah, kena basuh pinggan, mangkuk,
segala jenis periuk belanga yang bertimbun2 itu...

dan pemenang untuk hadiah tander basuh pinggan adalah
Syed Muhamad Fauzan! oyeahh... oyeahh... hihi
dengan gigihnya beliau membasuh pinggan mangkuk
bersama dengan pembantunya,
iaitu pemenang 2nd prize tander basuh pinggan,
Nur Aqilah Mazlan... hihi
gosok... jangan tak gosok!!!

hasil daripada liputan dan wawancara Miss Nina Kepohchi,
rupa-rupanya ini adalah kali pertama
Encik Fauzan membasuh pinggan yang bertimbun-timbun seperti itu...
wahh!!! bagus2!!! hihi...

kesimpulannya,
kemeriahan beraya di kampung tidak sesekali sama seperti beraya di bandar...


Semoga ukhwah Saidon's Family
akan kekal sampai hujung nyawa...
amin...



Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

10 Leave Here, Comments and Lovely Words:

azieda razak said... [Reply to comment]

selamat hari raya...

YanaHime said... [Reply to comment]

Nina;

tertawan tengok lembu tu sengih...hehe!

p/s: selamat hari raya!

zuanxi said... [Reply to comment]

senyuman yg bisa buat org x lena tido ni... :D

jemput la dtg raya umah

cacing said... [Reply to comment]

nanak puding karamel!!!

Sayed Fauzan said... [Reply to comment]

Nice post Kak Nina...Tp, lebih baik post jugak dlm blog Saidons, supaya keluarga2 yg x dpt beraya bersama dpt tengok gambar2 tu...hehehe :)

nina syakina said... [Reply to comment]

@azieda razak


selamat hari raya kak zieda...

nina syakina said... [Reply to comment]

@Eliyana



hehehe... report kat cik abg nnti... hoho..~

nina syakina said... [Reply to comment]

@zuanxi


bahaya tuhh.. jgn tak tido terus... hihi

nina syakina said... [Reply to comment]

@cacing


nyum... nyum... nyum... huhu

nina syakina said... [Reply to comment]

@Sayed Fauzan


fauzan, akak nina tak jadi editor laa... xde org invite pon sjk ada blog bru nihh.... huhu... kalau x, dh lama akak ltk kt sana... ngee