♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Haiwan Yang Pelik Lagi Aneh! Geli! ::

Share
Salam Mesra Dari Nina Syakina
~~~~~~~


Pernahkah anda lihat haiwan yang pelik sebegini?

Dekat Malaysia susah nak dapat nihh...
even dekat Zoo pun tak ada... hihi


Banana Slug

Lintah ini pelik kerana memiliki badan yang berwarna kuning!
ianya juga menyerupai bentuk pisang! Lintah ini juga sebenarnya mempunyai populasi yang kedua terbanyak di dalam dunia lintah! yang terbanyak? tentulah Lintah Bulan di Malaysia.
eee... warna kuning pun still rasa geli!!!


:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ♥ ::



Yeti Crab

Siapa sangka, haiwan berbulu ini sebenarnya ketam!
Ketam ini ditutupi bulu yang dipercayai sutera! Ketam ini tinggal di tengah-tengah lautan yang mempunyai kedalaman 7200 kaki dari permukaan laut! Ketam ini mampu menghasilkan genetik baru membentuk spesies baru dan dipercayai matanya tidak berfungsi atau buta. Bulunya yang cantik itu didiami oleh sejenis bakteria yang mana bakteria ini hidup secara simbiosis. Bakteria ini akan menyembuhkan ketam ini daripada diracuni bahan-bahan kimia yang pelik di tempat ia(ketam) diami. Secara tidak lansung, racun itu sebenarnya makanan kepada bakteria tersebut dan makanan untuk ketam ini ialah Alga Hijau dan udang kecil...


Frigatebird

Burung ini nampak seperti biasa...
Tetapi sebenarnya ia mempunyai belon di bawah paruhnya!
Yang pasti, paruhnya tidak mampu untuk menyentuh belon tersebut!
Sebenarnya,belon ini adalah lambang kemegahan buat burung jantan. Semasa musim mengawan, burung jantan akan mengembangkan belon tersebut untuk memikat burung betina!
hohoho... kira habiss macho laa tuhh...



banyak lagi sebenarnya haiwan-haiwan yang pelik di dunia ini...
banyak lagi tempat-tempat yang manusia belom terokai...
dunia ini luas... ilmu itu juga luas...
mana tahu, haiwan itu ada di belakang rumah anda? hihi...



::nina says::
Subhanallah...


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

14 Leave Here, Comments and Lovely Words:

She's retarded said... [Reply to comment]

yg atas sekali tu betul2 nampak mcm pisang

Woofer Storm said... [Reply to comment]

tak yah kata blkg uma sy,dlm uma sy dah berlambak tokek..nak????huhuhu

nina syakina said... [Reply to comment]

@She's retarded



haah kan... mmg mcm pisang...huhu...

nina syakina said... [Reply to comment]

@Woofer Storm


tokekk? ee geli laa!!

Secret Drifter said... [Reply to comment]

belum lagi labah2 kecil yg beracun yg ada di buluh rumah saya.. mmg gigit.. faham2 la..

RuSh D said... [Reply to comment]

mmg pelik..nyk benda yg kita x taw..

eima said... [Reply to comment]

memula aku ingat pisang senget .. rupe nye slug ...eeeiiii teringat cite slug dedulu ... takutnye ...

zura@iwan said... [Reply to comment]

x penah tgk haiwan ni..hehe...

Alin said... [Reply to comment]

banana slug tu sgt gelilah nina..

vanilla ice said... [Reply to comment]

salam

dua gambar yg pertama..sgt sgt sgt.... meremangkan bulu roma..
geli nye..
tp nasib yg last tu cute..huhu

arep_lockermonth said... [Reply to comment]

ade award tuk kamo!amek tau!

http://myamigosspace.blogspot.com/2011/01/my-award-is-your-award-too.html

alinac lover said... [Reply to comment]

plik2 je kan

daus said... [Reply to comment]

wah! first time tengok :) thnks for sharing

NuRuL HoNeY said... [Reply to comment]

geli r tengok ketam tu..tp chumyl~~tet...