♥niNa SyakiNa♥








~..Be My Followers..~

:: Tips: Memahami Hati Wanita, Kenapa Hati Wanita Sangat Sukar Di Mengerti? ::

Share
Salam Mesra Dari Nina Syakina
~~~~~~~


Persoalan yang selalu ditanya oleh kaum-kaum Adam, iaitu
kenapa hati wanita sangat complicated? sukar dibaca? sukar ditafsir? sukar dimengerti?


hayati kartun comel ini... ^^







dalam al-Quran pun ada menyebut, wanita dijadikan daripada tulang rusuk lelaki... bagi nina tiada istilah yang boleh dgambarkan untuk mewakili hati seorang wanita... sepatutnya, tidak akan timbul sebarang masalah tentang isu ini kerana terang-terangan telah diberitahu di dalam al-Quran bahawa kaum Hawa itu diciptakan untuk melengkapi kaum Adam...


Kenapa Hati Wanita Sangat Sukar Dimengerti?


:: Klik READMORE Untuk Bacaan Seterusnya... ♥ ::





Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

Wanita sukar nak mencari perkara yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang.

Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada difikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!

Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.

Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!

Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!

Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.

Senjata wanita adalah airmata!

Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.

So, kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…



::nina says::
Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.


Photobucket

♥niNa SyakiNa♥ DALAM BUNGA CANTIK ADA NINA

9 Leave Here, Comments and Lovely Words:

ztie said... [Reply to comment]

hari wanita tak susah
Cuma.kdg2 berfikiran terlalu pjg dan tkt utk dikecewakan buat tak nak didekati. tp naluri hati wanita ni halus. makin d dekati d manja di jaga. semakin syg.

tomatokering :) said... [Reply to comment]

feewitt ! nak pikat nina lah camtu.. buleh ? kekeke :P

i am S!L4H.. said... [Reply to comment]

hati wanita itu complicated kerane pemikiran........kottttt
hakhak

Zura said... [Reply to comment]

pape pun bersyukur jd perempuan...

::mak incik:: said... [Reply to comment]

suka2.... nak share leh nina??

skY Hayyat said... [Reply to comment]

Pakar cinta yeh? hehe. Nice =)

nina syakina said... [Reply to comment]

@::mak incik::

boleh2... ^^

HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

salam...suka la entry neh...

jijo and the bagpackers said... [Reply to comment]

banyak yang bercanggah la rasanya.. see this

jika minat seorang wanita mulakan dengan persahabatn..betul but, bila wanita dah anggap seorang lelaki sebgai sahabat dah takda yang special lagi dah..melainkan hanya teman biasa..

pastu bila lelaki telalu ambik berat nanti mula cakap lelaki ni merimaskan????

mula dalam tips ni cakap "hanya kawan baik dia sja yang tahu apa yang dia rasa"..tapi kat bawah ada plak tulis..Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik..bistu lau tak tanya teman baik dia sapa lagi..adat la lau lelaki tanya perempuan yang paling cantik..tak semestinya lelaki ni memilih..hanya mencuba..


bak kat orang cinta tu xpayah dinanti..insyallah lau serasi mesti ada jodoh..